טרנדים ועסקים

מכירים את זה שפתאום יעד נופש נהיה פופולרי מאוד? או שכולם מדברים על איזשהי חנות במשך חודש ואז פתאום ממשיכים לדבר הבא? אז זהו עולם הטרנדים. טרנדים משפיעים על החיים של כולנו אם זה במודע או בתת-מודע ואפילו מי שאינו מתיימר להתנהג על פי מה שטרנדי או נהוג עדיין מושפע כנראה בתת-מודע (ראו ערך דן אריאלי).

אז גם בעולם העסקים והצרכנות יש הרבה מאוד מהטרנדיות ואני לא מכיר יזם שלא היה רוצה לדעת מה העתיד לבוא ומה אנשים באמת צריכים ורוצים. העסקים הטובים בעולם יודעים לזהות באמצעות כלי BI מסובכים, מתוחכמים ויקרים שרצים על כמויות עצומות של מידע ומנבאות את העתיד לבוא. היי! הרי אחרי הכל קירה רדינסקי הרוויחה מזה מיליונים אחרי שפיתחה מערכת שמחפשת דפוסים פיננסיים ועשתה אקזיט ל eBay. אז למה בעצם שגם אם לא תשתמשו במערכת שכזו למיקסום הפוטנציאל העסקי שלכם?

 

איך להרוויח כסף עם Google Trends

הכלי שאנחנו הולכים לגעת בו במאמר זה הוא לא כלי חדש ואפילו לאחרונה יש יותר ויותר איזכורים למידע ממנו בכל מיני כלי תקשורת בהקשרים שונים ובעיקר פוליטיים.

Google Trends הוצג על ידי Google לפני מספר שנים ומאז נמצא במגמת פיתוח מתמשכת כאשר לכלי נוספים עוד ועוד פילוחים שהופכים אותו לכלי BI לכל דבר ועניין ולכם נשאר רק לדעת איך להשתמש בו ואיך לשאול את השאלות הנכונות. הכלי מציג בצורה גרפית וברורה מהן מהי המגמה עבור מילות חיפוש ומתבסס על החיפושים שמתבצעים עם גוגל. בארצנו הקטנטונת אחוז האנשים שמשתמשים בגוגל מבין כלל החיפושים הוא כמעט מוחלט כאשר בארה"ב לדוגמה יש לקחת בחשבון גם את Bing שאחראי לכ 30% מסך החיפושים ברשת.

 

אז מה אפשר לעשות עם Google Trends? 

  • לקבל תשובה לשאלה "האם אנשים מחפשים בצורה אקטיבית אחרי המוצר?"
  • ניתן לזהות צורך במוצר חדש. לדוגמה אם יש עליה משמעותית במספר החיפושים אחרי "חולצה עם דולפינים" יכול להיות שיש מקום לייצר מוצר כזה
  • ניתן לבחון טרנדים בארצות אחרות ולשקול ייבוא לארץ של מותגים שהם בעלייה בארה"ב (היא יצרנית טרנדים מובילה)
  • אפשר לזהות בקלות את התקופות ה"חמות" לכל קטגוריה. תקופה "חמה" תוגדר כתקופה שבה אנשים מחפשים בעצימות גבוהה את מה שאתם מנסים למכור.
  • תוכלו לזהות טרנדים בנתיבי השקעה שונים, כמו למשל חיפוש ערים בנדל"ן. ביקוש -> עלייה במחירים -> רווח פוטנציאלי
  • אפשר לאתר את המיקומים שבהם יש דרישה גבוהה למוצר מסוים
  • מה הססטוס של המותג.מוצר שלכם לעומת מתחרים

 

מדריך למתחיל ב Google Trends

1. הכנסו ל Google Trends

2. הזינו בעברית או באנגלית (לפי המיקום שמעניין אותכם) את החיפוש הרלוונטי. לדוגמה "אופניים חשמליים"

גוגל טרנד - Google Trends
הכניסו לשורת החיפוש את מה שהלקוח היה מחפש על מנת למצוא את המוצר/קטגוריה. יכול להיות הצורך, שם המותג וכו'

 

3. בחלון שנפתח תוכלו לראות את הטרנד הכללי (מספר החיפושים)

גוגל טרנדס - Google Trends
בחלון שנפתח תוכלו למצוא מידע על המגמה של אותו חיפוש וקבל תמונת מצב מיידית של המוצר או המותג שלכם לעומת המתחרים

4. עכשיו תוכלו להוסיף באמצעות לחיצה על "Compare" מספר מוצרים מקבילים כמו "קורקינט חשמלי" ו "רכב חשמלי" ו "סגווי" שהם כולם חלק ממשפחת האמצעי תחבורה החשמליים

גוגל טרנדס - GoogleTrends
ברגע שמשווים מספר מוצרים אחד מול השני, ניתן לקבל תמונת מצב של הטרנדיות של אותם מוצרים ומגמה סבירה עתידית

5. בתחתית העמוד, מספר כלים משלימים וחשובים לא פחות שמאפשרים לנו: א. להבין גיאוגרפית איפה הביקוש  ב. איזו מילות מפתח רלוונטיות ומחופשות הכי הרבה ובעצם איזה סוג מוצר ספציפי בקטגוריה הם מחפשים. לדוגמה: אופניים חשמלים מתקפלים.

4

 

אז מה גוגל טרנדס נותן לנו?

כלי עוצמתי לבחינת אטרקטיביות של שווקים, קטגוריות ומוצרים. עסקים רבים מבוססים על "ייבוא הצלחות" או "שכפול הצלחה" מארצות אחרות ובאמצעות Google Trends ניתן בקלות יחסית לזהות מוצרים שניתן לייבא. אלמנט שצריך להתייחס אליו בניתוח הניתונים ובמאמר זה לא הייתה התייחסות – תחרות. זכרו שהכלי רק מציג חלק מהתמונה וצריך ללקט מידע נוסף על תחרות, הצורך בהון התחלתי ועוד על מנת לקבל החלטה מושכלת.

סדר פעולות מומלץ (המלצה בלבד): 

  1. בחרו קטגוריה עם רווחיות גבוהה או לחילופין עם מענה נמוך בארץ וכזו שתעניין אותכם כעיסוק
  2. רשמו רשימה של מושגים הקשורים לקטגוריה
  3. בדקו את הטרנד ב Google Trends ורשמו באקסל את התוצאות של הבדיקה כולל אזורים רלוונטיים ומילות מפתח
  4. בדקו את התחרות (מספר העסקים/מוצרים העונים לצורך באזור, מספר תוצאות בגוגל למילות המפתח)
  5. בחנו את ההשקעה הנדרשת אל מול ההכנסה הצפויה
  6. קבלו החלטה עסקית

 

שיהיה המון בהצלחה! מוזמנים לרשום הערות, הארות ותגובות Down Bellow;

 

 

Previous post

מנהל מוצר (כמו סטיב ג'ובס)

Next post

מהפכת הצ'אט בוטים? היסטוריה, סקירה והזדמנויות עסקיות

1 Comment

  1. ליאת
    10/08/2016 at 11:12 — להגיב

    מעולה. נתת לי חומר למחשבה ועשייה.

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>