ספרים ליזמים

אחד ההרגלים הפופולריים ביותר אצל אחוז גבוה מהיזמים המצליחים ביותר בעולם הוא הרגל הקריאה. יזמים כגון מארק צוקרברג, וורן באפט, אופרה ווינפרי ורבים אחרים מעידים על עצמם כקוראים נלהבים. היכולת של אדם לצבור ניסיון במהלך חייו מוגבל מטעמים של זמן, יכולת וכו'. לכן, אחד הדברים שיכולים לתרום משמעותית לניסיון האישי שלנו היא קריאת ספרים של/על אנשים שהצליחו וחולקים מניסיונם האישי.

בחודשים הקרובים אחלוק איתכם כל חודש 5 ספרים בתחום היזמות שקראתי ואני מאמין שיכולים להביא ערך רב לכל יזם. הספרים נבחרו לאחר שכלול של זמן-תועלת (כי הזמן שלנו יקר) ורלוונטיות לתחום היזמות. אישית, אני ממליץ על אתר Book Depository שמציע משלוחים חינם לארץ ומציע מחירים ששווים או נמוכים יותר מאלה שנמצאים ב Amazon או לחילופין Amazon.

טיפ לקריאת ספרים בצורה יעילה

אחד הטיפים הכי טובים שקיבלתי הוא לקרוא מהר ויעיל על מנת לקבל את המקסימום מכל ספר במינימום זמן. ספריי עיון וספרים מקצועיים שלא כספרי סיפורת הינם ספרים שיש בהם עד 5 נקודות חשובות שאפשר לקחת ברמה האישית. האידיאל הוא להגיע לעיקר כמה שיותר מהר עם כתיבת הנקודות העיקריות. את רוב הספרים אפשר לתמצת ל 20 עמודים שבהם עיקר הדברים.

 

5 ספרים מומלצים ליזמים

The Rise of the Robots : Technology and the Threat of Mass Unemployment

Technology and the Threat of Mass Unemployment
ספר חשוב מאוד להבנת המציאות היזמית העתידית והאתגרים ביצירת תעסוקה

 

מי: מרטין פורד, יזם מהסיליקון וואלי

קטגוריה: כללי/יזמות

למה: בספרו, מרטין מפרט את המציאות שבדרך. אינטליגנציה מלאכותית (AI) ורובוטקיה מתקדמים בצעדים משמעותיים כל שנה. ההתקדמות שבדרך תיצור מציאות שבה משרות רבות ובכללן משרות כמו עובדיי יצור, עובדי כפיים, חשבונאים ואפילו אנשי פיתוח תוכנה לא יהיו רלוונטיים בעוד מספר שנים. מהן המשרות שכן יהיו רלוונטיות? מה יהיה גורלם של כל אותם אנשים שכיום שכירים? מה יקרה למעמדות? לשאלות אלו ועוד מתייחס מרטין באריכות. הספר מרתק, מציג מציאות מאתגרת מאוד שעל כל יזם להכיר ולהיות מוכן אליה.

*הספר זכה ב 2015 Financial Times and McKinsey Business Book of the Year Award

קישור לקנייה: לחצו כאן

 

Start with Why : How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action

Start With Why: How great leaders inspire action
הספר הוא המשך טבעי של ההרצאה בטד. מי שאהב את ההרצאה יהנה מאוד מהספר.

 

מי: סיימון סינק, מרצה וסופר

קטגוריה: ניהול ושיווק

למה: מעטים היזמים שלא נחשפו לסיימון. אם לא נחשפתם, זה הזמן. שתי הרצאות מעולות בטד – Why good leaders make you feel safe ו How great leaders inspire action (שנצפה 24 מיליון פעמים) ושני ספרים מיצבו את סיימון כגורו. הספר אשר שמו כשם ההרצאה בטד לא פחות טוב מההרצאה ומעביר את אותם מסרים בצירוף אלמנטים ניהוליים נוספים שכדאי להכיר. אם אתם עוסקים ביצירת מסרים שיווקיים ברמת המותג ורוצים עוד מספר כלים לארסנל – מומלץ.

קישור לקניה: לחצו כאן

 

Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

ביוגרפיה אישית Elon Musk  - סקירה ע"י UStart

 

מי: אשלי וואנס, סופר דרום אפריקאי

קטגוריה: ביוגרפיה אישית

למה: אין ספק שאילן מאסק הוא אחד מהחלוצים הטכנולוגיים הבולטים של דורנו. החל מ Paypal, SpaceX ועד מותג הרכבים החשמליים Tesla (ועוד כמה פרויקטים באינטליגנציה מלאכותית שעוד נשמע עליהם). אילן מוביל מספר מיזמים בולטים בנוף הטכנולוגי ומאופיין בחשיבה לוגית ברמות הגבוהות ביותר. הספר נוגע בדמותו של אילן דרך סיפורים שונים ומציג אותו בתור אחד היזמים והממציאים המובילים בדורנו ובשורה אחת עם תומאס אדיסון, הנרי פורד ואחרים. מרתק ומעורר השראה לחשוב בגדול.

קישור לקניה: לחצו כאן

 

Creativity, Inc

Creativity, Inc - ספרים ליזמים, סקירה ע"י UStart
ספר ששואף לסייע לכם להגדיל את היצירתיות הארגונית

מי: אד קטמול, מייסד-שותף של Pixar

קטגוריה: ניהול/שיפור עצמי

למה: יצירתיות היא אחת המנועים החשובים ביותר בכל ארגון או עסק. במיוחד בתחום היזמות אנחנו זקוקים ליצירתיות תמידית על מנת להתמודד עם האתגרים השונים אשר עומדים לפנינו. אד קטמול הקים יחד עם סטיב גובס וגו'ן לסטר את פיקסר וכעת בספרו Creativity Inc משתף את השיטות השונות שהטמיעו בארגון על מנת לשמר ולשפר את יצר היצירתיות ולדחוף את העובדים ליצירתיות אישית ומיצוי עצמי של היכולות שלהם. ספר מרתק שנותן להציץ אל תוך אחת החברות היותר מרשימות בתחומן.

קישור לקנייה: לחצו כאן 

 

Blue Ocean Strategy : How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant

Blue Ocean Strategy - ספרים ליזמים, סקירה ע"י UStart

 

מי: צא'ן קים ורנה מאוובורן, מרצים באוניברסיטת INSEAD (צרפת) – ספר בהוצאת Harvard Business Review

למה: רענון נדרש לספר שיצא בשנת 2005 ואשר עוסק באסטרטגיית Blue Ocean. בגדול ובלי להכנס לפרטים האמירה בספר היא כי יש ליצור שווקים חדש ולא להיאבק בשווקים רוויי תחרות. ספר חשוב מאוד מבחינה אסטרטגית לכל יזם וסטארטאפסיט שעוזר מאוד בחשיבה האסטרטגית ברמת המוצר והחברה.

קישור לקנייה: לחצו כאן 

 

אלו הם חמשת הספרים לחודש דצמבר 2015. יש לכם רעיונות לספרים נוספים? אני אשמח להמלצות ממכם – מוזמנים לרשום בתגובות למטה.

קריאה מהנה! 

Previous post

מנהל מוצר או יזם? 5 כלים שאתה צריך להכיר

Next post

מנהל מוצר (כמו סטיב ג'ובס)

No Comment

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>