בוטים לעסקים וארגונים

במאמר מהפכת הצא'ט בוטים התייחסתי באריכות על מה הם בוטים (מי שלא קרא, ממליץ לקרוא לפני שקוראים את המאמר הזה), מה המקור הטכנולוגי שלהם ולמה מדובר בהזדמנות גדולה ברמה העסקית. התגובות וההודעות שקיבלתי גרמו לי מהר מאוד להבין שיש רצון ענק של אנשים ללמוד עוד על התחום ובמיוחד איך להטמיע אותם בעסקים וטכנולוגיות קיימות.

אז בין פרויקט לפרויקט התיישבתי לתקתק במקלדת את המאמר הקצר הזה שמטרתו להביא כמה דוגמאות של יישום של בוטים בעסקים.

נתחיל מהסוף, תחום הבוטים הוא תחום צעיר (יחסית) שמושפע ותלוי בפיתוחים שונים של מערכות אינטלגציה מלאכותית ופלטפורמות שונות שדוחפות את התחום ואת מה שהם יכולים להציע קדימה. שנת 2016 הייתה שנת הפריצה של התחום ויותר ויותר מוצרים וטכנולוגיות קשורות מקבלים חשיפה תקשורתית והשקעות משמעותיות ממשקיעים פרטיים ומוסדיים.

נראה שכיום הרבה יותר מפעם במיוחד עסקים וארגונים פתוחים לפתרונות אוטומציה שייאפשרו להם להעביר מטלות חוזרות וסזיפיות לפתרונות טכנולוגיים. כתחום צעיר לא הכל מושלם ולא הכל כדאי לעשות בצורה אוטומטית מלאה וזה בסדר – אם אתם מעוניינים להטמיע בוט איפשהו בתהליך העסקי שלכם כדאי לעשות זאת בהדרגה תוך מעקב מבוקר של מה שזה עושה לעסק שלכם ברמה הפיננסית. רבות הפעמים שלקוחות פונים אלינו ומעוניינים אוטומציה מלאה וכמה שיותר מהר למרבית התהליכים – כאן אני נכנס ומסביר שזאת טעות ברמה המוצרית. יש לזהות מהן נקודות המפתח העסקיות ולפתח שכבה שכבה ואז ליצור פתרון בריא ומאוזן עם התשתית הקיימת.

 

ייעול תהליכים באמצעות בוטים
ייעול כוח האדם ושמירה ואף שיפור רמת השירות אפשריים באמצעות פתרונות אוטומציה. השאירו את המענה האנושי למקרי קצה.

 

אז מה כן אפשר לעשות עם בוטים?

בוטים מהווים את הדור הבא של כל מה שאתם מכירים בתור שירותי מידע מבוססי טקסט כמו הודעות שונות, מיילים, צא'טים למינהם וכו'. באמצעות בוטים אנחנו מסוגלים לייצר אינטראקציה ידידותית הן למשתמש והן לעסק באמצעות ממשק טקסטואלי. המשתמש יכול לנהל דיון אם זאת בצורה של טקסט חופשי או של בחירה של אפשרויות מובנות מראש ולהגיע למידע שהוא זקוק לו מהר יותר וללא צורך בתמיכה אנושית.

נגישות מידע היא שם המשחק ובוטים מאפשרים להנגיש מידע ובכמויות בצורה נוחה וחכמה שחושפת את המשתמש למידע הנכון בזמן הנכון. דוגמה? קחו למשל בנק, באמצעות בוט הבנק יכול לתת לזהות משתמש (מספר טלפון ופרטים מזהים לדוגמה) ואז להציג מידע תכליתי ודינמי שמציג מידע בהתאם למצבו הכלכלי של המשתמש או לחילופין מציע למשתמש לבחור את המידע שהוא נזקק לו מיידית.

אז איך זה בוטים שונים מכל שאר הפתרונות? הם לא. בוטים הם סה"כ ממשק שמאפשר הצגה של מידע טקסטואלי בצורה נוחה וחכמה יותר. מצד שני מחקרים רבים כבר הוכיחו שמשתמשי הקצה ובמיוחד הדורות הצעירים יותר מעדיפים להתכתב עם ממשקים ובינם לבין עצמם ובכך להפוך תהליכים ליעילים יותר בזמן. איפה רואים את זה? במיוחד בשימוש בהודעות אל מול דקות זמן שיחה בפלאפונים.

 

יישומים של טכנולוגיות בוט בעסקים – 

הגדלת מכירות באמצעות בוטים | דוגמה: פייסבוק בוט – Fynd

Fynd Bot Screenshot

הפייסבוק בוט של Fynd מכוון לקהל הרחב עם בוט שמציע פריטי אופנה בהתאם לבקשות החיפוש השונות של המשתמשים. אם נקביל את זה למכירה פרונטלית בחנות, המטרה היא זהה – להבין כמה שיותר מהר מה יקנה את לב הלקוח ולהציג לו את הפריטים הרלוונטיים ביותר לבקשות שלו. בוטים מהסוג הזה מקצרים את המרחק בין הקונה הפוטנציאלי למוצר המתאים ביותר ומעלים את מספר המכירות באמצעות הצגה של צינור מכירתי נוסף. השלמת המכירה מתבצעת באתר האינטרנט של החברה וחוסך הוצאה משמעותית נוספת של הקמת תשתית סליקה. כפי שתשימו לב הבוט מציג חזותיות של המוצרים וקישורי Deep Linking למוצרים עצמם.

 

ערוץ אסטרטגי נוסף | דוגמה: פייסבוק בוט – Kayak

Kayak Bot - הבוט של חברת התיירות קיאק

ענק התיירות Kayak השיק לאחרונה בוט משל עצמו שמאפשר חיפוש בשפה חופשית או באמצעות אופציות מובנות מראש חופשות, טיסות והשכרות רכב. הבוט מתמודד בצורה יפה מאוד שאלות שונות ובקשות שונות לתאריכים, מיקומים ואפילו מציע רעיונות לבעלי תקציב מוגבל. צורת ההתנהגות של הבוט מתאימה לרבות מחברות השירות במשק ובמיוחד כאלו שרצות על רכישות של שירותים חד פעמיים.

 

בוטים לעסקים קטנים | דוגמה: Flowers1-800

1-800-flowers bot בוט להזמנת פרחים

אז נכון, הם לא בדיוק עסק קטן, יותר כמו ארגון עצום עם כמה אלפי עובדים אבל הקונפסט מאוד ברור. ממשק הזמנה לכל דבר שרק אפשר לחשוב עליו. מסעדות, מאפיות, מארגני אירועים או כל עסק קטן אחר יוכלו להרוויח ממנו ערוץ חשוב נוסף. עסקים שמשתמשים כבר היום במסרונים ומיילים יכולים להפוך את התהליך לחכם יותר ולשמור על קשר עם הלקוחות בצורה ישירה טובה יותר.

 

הפוטנציאל הגלום של עולם הבוטים הוא ענק.

תהליכים שהם כבר היום רווחיים באמצעיים הקיימים ייקבלו דחיפה משמעותית מהטמעה של מערכות שייאפשרו הצגת מידע חכם ללקוח שישפיע בצורה מודעת ולא מודעת על המהלכים הכספיים והצרכניים שלו. עסק, כל עסק, מעוניין למקסם את האינטראקציה עם הלקוחות ואת ה LTV – ערך הלקוח. הבוט, כפלטפורמה ונקודת ממשק נוספת מכניסה תחכום נוסף שייאפשר לחסוך במשאבים ומצד שני לתת פתרונות אוטומטיים לצרכים חוזרים.

ואיך אפשר בלי קצת תוכן שיווקי. את Spartans הקמתי השנה על מנת לעזור לחברות להטמיע מוצרים וטכנולוגיות חדשות בחברות וארגונים. אנחנו בונים מהיסוד ומטה מוצרים בקטגוריות הבוטים, מציאות מדומה ומציאות רבודה. אם המאמר הזה עקצץ לכם ותרצו לשמוע פרטים נוספים על אפשרויות ההטמעה השונות ועל מוצרים שיכולים להתאים לכם נשמח לעמוד לרשותכם – contact@spartans.tech

 

Previous post

מהפכת הצ'אט בוטים? היסטוריה, סקירה והזדמנויות עסקיות

Next post

This is the most recent story.

No Comment

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>