שיווק וקידום אפליקציות

בשנים האחרונות אנחנו רואים כי בהרבה מובנים העולם שלנו סובב סביב אפליקציות ונראה כי הדבר לא הולך להשתנות בקרוב אלא רק ייתעצם עם כניסה של עוד טכנולוגיות Wearable. לפי מחקר אשר פורסם לאחרונה שוק האפליקציות העולמי הולך להגיע לשווי שוק של 143 מיליארד דולר בשנת 2016 כאשר חנויות האפליקציות של Google Play ו App Store (אפל) מובילות בהפרש ניכר משאר הפלטפורמות השונות. קידום אפליקציות והתמודדות מול השינויים השונים מחייב אותנו בתור יזמים להכיר את כלל הכלים העומדים לרשותנו ואשר יכולים לסייע לנו לשווק את האפליקציה שלנו לעולם.

במאמר זה ב ASO – App Store Optimization, גישה שבאמצעות יישום עקרונותיה ניתן לקדם את האפליקציה שלנו לחזית החיפוש תוך כדי הפחתת עלויות פרסומיות והעלאת הסבירות להורדת האפליקציה על ידי המשתמשים השונים. בהרבה מאוד מובנים אפשר להקביל אותה ל SEO הקלאסית אשר רובנו מכירים מעולם התוכן של אתריי הווב.  מחקר שנערך על ידי MobiledevHQ הראה כי כ 50% (!) מסך ההתקנות של אפליקציות ב App Store וב Google Play התרחשו לאחר גילוי של האפליקציה במנוע החיפוש של הפלטפורמה.

 

בחרו שם "נכון" לאפליקציה שלכם

במידה ותרצו לסייע למשתמשים למצוא את האפליקציה שלכם דרך החיפוש יש לחשוב על יד משלבים כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות (שהמשתמש הסביר ייחפש בשביל למצוא אפליקציה כמו שלכם) בשם האפליקציה שלכם.

  • ב App Store יש מגבלת תווים של 255. נצלו אותם כי הם נחשבים כמילות מפתח. זכרו כי רק 25 מהם יופיעו בחיפוש.
  • כל מה שתרשמו בשם האפליקציה ייחשב בתור מילת מפתח -> אין צורך לחזור עליהן שנית בשדה מילות המפתח.
  • שימו לב שהשם מעביר את מה שאתם באמת עושים ולא רק בליל של מילות מפתח (זה פשוט לא יאושר).
  • ב Google Play יש מגבלת תווים של 80 תווים. נצלו אותם. הם נחשבים כמילות מפתח ומשפיעות בצורה ניכרת על המיקום.
הסטטיסטיקה מראה כי משתלם להוסיף את מילות המפתח לשם האפליקציה למטרות קידום האפליקציה

 

מילות מפתח (Keywords)

תחום שהוא קריטי להכרה ולביצוע ניסוי וטעייה. מילות המפתח משפיעות מאוד על מיקומכם בחיפוש ולכן יש להקדיש מחשבה וניתוח. שימו לב שב App Store ההזנה מתבצעת בעת העלאת הגרסה ולא ניתן לשנות אותם בהמשך הדרך אלא רק לאחר עדכון גרסה. ב Google Play מילות המפתח באות לידי ביטוי בעיקר בכותרת האפליקציה ובטקסט התיאורי. לפי אחדים מהפרסומים יש להכניס לפחות 7 פעמים את מילות המפתח המובילות. ב Google Play מילות המפתח ב Description אכן משפיעות על ה ASO איך אין להכניס את מילות המפתח ברשימה או בצורה לא טבעית אלא רק כחלק מהטקסט התיאור.

כלים שונים לניתוח מילות מפתח – Keywordtool.io , MobiledevHQ, SensorTower, AppAnnie

בחירת קטגוריה

נסו להבין באיזו קטגוריה צריכה להופיע האפליקציה שלכם ולמה תודעתית היא תהיה משוייכת על ידי המשתמש. אתם יכולים לעשות מספר חיפושים אחר אפליקציות מתחרות ולבקש מחברים ומשפחה לספר לכם איך הם היו מחפשים משהו שמתאים לתיאור האפליקציה שלכם. קטגוריה משפיעה על המיקום בחיפוש וכמו כן את סיכויי ההצלחה שלכם בגילוי על ידי המשתמשים.

Localization של האפליקציה

הדירוג של האפליקציה שלכם הוא אזורי. משמע, יכול להיות שבישראל תכבשו את המקום הראשון במילות החיפוש הרלוונטיות אליכם אבל בארצות אחרות תדשדשו לכם בתחתית. יש חשיבות מכרעת להתאמת האפליקציה שלכם לשווקים שאתם רוצים להשיק בהם. מחקרים רבים מראים שהשביעות רצון של משתמשים מאפליקציות ועוד יותר הנכונות שלהם להוריד אותן מושפעות מה Localization של האפליקציה לשפה של המשתמש ולדפוסי ההתנהגות. ב Google Play אף ניתן להעלות תמונות מסך ועיצובים שונים לכול מדינה וכמובן מלל שונה. במובן הזה ה App Store עדיין לא שם אבל סבירות גבוהה שנראה את אותן כלים גם שם בקרוב.

נראות דף האפליקציה
עיצוב דף הורדה של אפליקציה

הרבה מאוד מהבחירות שאנחנו כצרכנים ומשתמשים עושים מתבססים על החלטות אמוציונליות ברמת ה"נראה לי/לא נראה לי". הקפידו להשקיע מחשבה ורמת ביצוע גבוהה בכל הקשור בנראות של דף האפליקציה שלכם. Screenshots וווידיאו למשל מהווים גורם משפיע משמעותי על ההחלטה של המשתמש האם להוריד את האפליקציה שלכם או לא.

כלים מומלצים ל Screenshots להוספה - Luanchkit, Mockupphone

אייקון האפליקציה

קידום אפליקציות באמצעות אייקונים ש"קופצים לעין" - סקירה ע"י UStart
אייקונים של אפליקציות שונות. אז איזה אייקון קופץ לכם ישר לעיניים?

 

אייקון שמושך וויזואלית הוא חשוב ביותר. הפעילו את הסמארטפון שלכם ועברו על האייקונים השונים. תגלו לגלות כמה אפליקציות לא קופצות לכם לעין בגלל שהאייקון שלהם לא מתבלט מספיק "בנוף". קבלו השראה מאפליקציות מצליחות בתחום שבו תרצו להשיק אפליקציה, שימו לב לטרנדים השונים. בתחום המשחקים תגלו כי ההשקעה באייקון היא גדולה במיוחד ומוספים אלמנטים מהמשחק עצמו.

 

ולסיכום , כיזמים העוסקים באפליקציות אחד הכלים המרכזיים שיש לשיפור מיקומכם בחיפוש חנות האפליקציות הוא ביצוע תהליך של ASO. התהליך הוא יחסית בעל עלויות זולות ודורש בעיקר אסטרטגיה ויישום נכונים. יש מרכיבים רבים אחרים למיקומכם בחיפוש (כמו לדוגמה דירוג על ידי משתמשים שמשפיע רבות וכן מספר ההורדות כמובן) אך ביצוע הדברים האלמנטריים יוכל להקפיץ אותכם קדימה בדרך להצלחה. ביצוע ASO מקצועי מאפשר לנו לאזן את ההוצאות השונות בשיווק ופרסום האפליקציה.

 

 

Previous post

There is no more story.

Next post

101 לקידום אפליקציות בצורה ממומנת ויעילה

No Comment

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>