לאחר שעמלנו במשך שבועות / חודשים ארוכים על האפליקציה שיצרנו עומד מולנו אתגר חדש ולא קל – קידום האפליקציה וחשיפתה אל אותם Early Edaptors. למרות שישנם סיפורים רבים בקהילת היזמות על סטארטאפים אשר נהיו וויראליים בין לילה, רובם לא מדויקים ומסתמכים על שמועות שמהותן המרכזית היא לשפר עמדות אל מול משקיעים (כמובן, יש חריגים). רוב הסטארטאפים כן משקיעים (אפילו אם סכומים קטנים) בקידום ושיווק המוצר במטרה למשוך את הנסיינים הראשונים .

שיווק ממומן וקידום אפליקציות היינו שוק ענק שלא מפסיק להתפתח ויש לו רבדים רבים ותת קטגוריות רבות של כלים שונים המאפשרים לנו לשווק את האפליקציה בצורה ממומנת (משמע, זה הולך לעלות לנו כסף) ותפקידנו בתור יזמים הוא לדאוג כי ה ROI (החזר על השקעה) היינו חיובי והקמפיין מביא תוצאות. אחד הכלים הידועים ביותר בעולם בתחום ה On Line Marketing הוא Adwords. כלי ורשת הפרסום של Google אשר חולש על תחום ה Search ('חיפוש' בשפת העם) ועל רבים וטובים מאתריי העולם בתחום ה Display (כל אות הבאנרים שקופצים לכם מכל פינה).

לאחרונה, שיפרה Google את מעמדה של Adwords ככלי לגיטמי לפרסום של אפליקציות מובייל לאחר שהבינה את הפוטנציאל האדיר של השוק הזה. עם מרוצת הזמן אנו רואים עליה ניכרת בעלויות רכישת הלקוחות לאפליקציות כתוצאה מהתחרות הגוברת בתחום והרצון של יותר ויותר שחקנים בתחום לדחוף עצמם מעלה באמצעות קידום ממומן. לאלו מבינינו אשר עובדים על אפליקציית מובייל, Adwords היא כיום כלי נהדר למסעות פרסום ומאפשרת (במיוחד לאנדרואיד, ל IOS נדרשת אינטגרציה של SDK) קבלת סטטיסטיקות על בסיס פלטפטורמת Google Analytics שהיא עוד מוצר בית של Google ועליה נרחיב בפוסט נפרד.

פייסבוק לעומת זאת מציעה כבר זמן מה אפשרויות מתקדמות לטירגוט (מלשון Target) משתמשים בצורה מדויקת מאוד הן מבחינת סוג המכשיר והן מבחינת תחומי העניין. המחירים בסושייל הם בדרך כלל נוחים יותר אך שימו לב לסוג הקהל שלכם. האם מדובר באפליקציה שהיא צורך נקודתי שהמשתמש מחפש בעת הצורך? אם כן כדאי לשקול קמפיין Search. במידה וזאת אפליקציה אשר נותנת מענה מתמשך לבעליי עניין מסוים ניתן להשתמש בכלים המעולים של פייסבוק על מנת להגיע למשתמשים אלו.

פלטפורמות לפרסום של האפליקציה: 

 

הנקודות והשאלות החשובות לקמפיין
  • איפה מתחילים? מתחילים קודם כל בקביעת המטרות. אם אתם צריכים 1000 הורדות של האפליקציה על מנת לקבל מספרים ולהבין מה עובד ומה לא עובד אתם יכולים בהחלט לעשות קמפיין פרסומי ממומן במטרה לקבל 1000 הורדות ממומנות. הכל עניין של עלות תועלת.
  • כמה זה הולך לעלות? לאחר שהבנתם כמה הורדות אתם צריכים הגיע הזמן לתכנן את הקמפיין מבחינה תקציבית. קשה מאוד להעריך בהתחלה מה יהיו העלויות מאחר ותגובת הקהל לכל מוצר/אפליקציה שונה במהות ולכן העלויות משתנות. ההמלצה היא להקציב סכום קטן של 50 – 100 שקלים על מנת לבחון את תגובת הקהל ולראות את המחירים האמיתיים ולאחר מכן להעריך את העלויות הכוללות. לדוגמה; אם ב 100 שקלים קיבלתם 10 התקנות המשמעות היא שכל התקנה עלתה לכם 10 שקלים, ולכן 1000 הורדות הולכות לעלות לכם 10,000 שקלים.
  • מה מודדים? – יש גישות שונות בכלים הפרסומיים. על מנת למדוד בצורה טובה ונכונה את התוצאות מהקמפיין מומלץ להתקין את ה SDK של המערכת המפרסמת אשר מאפשר מדידה של CPI – המחיר להתקנה. באמצעות התקנה של SDK (או שורת קוד) ייתאפשר לכם להבין טוב יותר מה העלויות. במידה והמודל הפיננסי שלכם מבוסס על פעולות בתוך האפליקציה (כמו רכישות, לידים וכו') ניתן גם להטמיע קוד מעקב לפעולות אלו וכך יהיה ניתן למדוד את ההוצאות אל מול ההכנסות. הן לפייסבוק והן ל Adwords יש כלים המאפשרים מעקב אחרי ה Funnel (התיעול של המשתמש/השלבים שהוא מבצע עד מכירה).
Fiksu Cost Per Install Index for January 2015
CPI (מחיר להתקנה) בהתפלגות בין IOS לאנדרואיד. קרדיט ל www.fiksu.com

 

  • איך מודדים? – יש מספר כלים המאפשרים ריכוז של כלים פרסומיים ומעקב אחר התקנות כאשר חברה ישראלית ומובילה בתחום נקראית Appsflyer.
  • איך מודדים(2) – שימו לב שלפני שאתם מוציאים תקציב על מסעות פרסום וודאו כי הטמעתם אמצעי מעקב באפליקציה אשר ייאפשרו לכם לנתח לאחר מכן את הביצועים ולקבל הערכה אמיתית לשווי האפליקציה שלכם. Google Analytics יכול להיות בחירה מעולה. הוא חינמי ונותן המון כלים להבין מה עובד ומה לא עובד (מתאים גם למובייל וגם ווב*).
  • למה לשאוף? אתם צריכים להבין מה ה LTV שלכם, שבעברית פשוטה אומר כמה המשתמש שווה לכם במרוצת הזמן. כל עוד להביא את המשתמש/לקוח עולה לכם פחות (עדיף משמעותית) מההכנסה שלכם על כל משתמש אז המשיכו לעשות את מה שאתם עושים – אתם בדרך בנכונה. סטארטאפים רבים מוציאים סכומיי כסף גבוהים מאוד על רכישת הלקוחות מתוך הבנה שהדבר יישתלם להם בסופו של דבר. כמובן שהדבר תלוי באפיקי ההכנסה שלכם ומה מהות העסק שלכם. כיום יש בועת סושייל מסוימת שבה מיזמים רבים צוברים משתמשים ללא מודל עסקי מובהק עד לאקזיט או Pivot עסקי מסויים.
  • איפה מתחילים 2? התחילו בלתכנן את המהלך השיווקי – יעדים מספריים שאפשר למדוד, תקציב כולל שאתם יכולים להקצות וחלוקת אחריות. לאחר מכן בצעו את הקמפיין הניסיוני על מנת לקבל הערכת עלויות מציאותית, בעדיפות במספר פלטפורמות. לאחר שקיבלתם את המספרים תוכלו באמת לעשות הערכת עלויות אמיתית ולהשיק את הקמפיין הממומן לאפליקציה שלכם. שימו לב שיש לגזור את הקמפיין מהמטרות שלכם ולא להפך. המנעו מהרצת קמפיינים שיווקיים ללא מטרה מספרית מוגדרת.
Previous post

6 המלצות מנצחות לקידום אפליקציות באמצעות ASO

Next post

ניהול מוצר ועבודת צוות בשיטת Scrum

No Comment

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>